Monday, December 14, 2009

new sem...new life....

17.10 pm 14/12/09 monday

Assalamualaikum....
Hajimemashite?????
Today new sem begins.....aku plak cam besa antara salah sorang plajar yang akan ke pejabat fakulti...doushite?????
because salah register kelas....
sem lepas, aku da pre-register, nak dijadikan cerita yang tak sronok ne, seksyen aku aka seksyen 1 da penuh......ehhhh?????habes, aku nak dicampak ke mana????so kenala register kat seksyen 2....
bila tanya orang pejabat, depa kata takpa....bior dulu...tunggu sem baru....
haaa...hari ne la sem barunya.....dan aku kul 8 pagi lagi da terpacak kat pejabat fakulti-lewat sket...hehehe
pergh, ramai manusia kat luar pejabat coz ingatkan bukak kul 8 tapi kul 8.30 pg...kalu taw aku pekena biskut dua tiga keping...kerana mu pejabat aku makan sekeping jew kuih sarang tebuan yang aku bawak dari rumah, hasil tangan mak sedara aku...er kuih ke biskut eh????lupa lak term sesuai....tak kesahla.....
and masalah lainnya la plak, bila nama aku tader lam name list lecturer kelas aku...kena slow talk...tengok list lab, nama aku kat list seksyen 2....adoyai....penin2.....nampaknya kena menjejak kasih lecturer2 sok, betulkan balik seksyen aku....
bukan tak boleh stay aje kat seksyen 2 coz ramai je dak2 yang skepala ngan aku, tapi takut lecturer jenis yang kata A, so A la...takkan B plak....haaa...haru laaa...lom masuk malu lagi bila dak2 seksyen 2 tanya eh kenapa awak kat kelas kita?????hahaha soklan cam budak darjah dua...
haiyaaa....tengok pda subjek sem ne, mantap seyh....aku rasa cam dak medic la plak...heheha actually aku baru jer abes baca novel HLOVATE 5tahun 5 bulan...klakar abes, and cerita sal dak2 medicla.....gempak and aku sangat suka novel HLOVATE...kena cari ne buat koleksi...huhuhu...

owh ya cakap sal subjek sem ne....mari kita lihat apa yang ada...
-teknokrat dan pembangunan
-prinsip pemasaran
-kimia analisis berinstrumen
-kimia koordinatan
-proses kimia industri
-amali kimia tak organik 2
-amali kimia analisis 2
-advanced english for academic communication

semuanya 18 jam kedit....haiyaa manyak maaa....tahun ne memang aku jadi ulat buku, ne????
lom tengok jadual kelas lagi, sangat pack maaaa....ala2 zaman aku 4cast dulu....

tapi papepun, tak mungkin aku akan lupakan KAT-TUN kegemaran aku....nampaknya lepas ne, aku kena la kurangkan sket aktiviti tak berpekdah aku ne....huuuuuu.....

aisyeh....lupa lak minggu ne sibuk maaaa...
almaklumlah raja nak turun takhta...raja mana ya????
lepas tahun ne, maksudnya tahun depan JKM baru akan ambil alih kuasa kitaorang ne....sob2...sedey lak nak letak jawatan, excited tu of coursela ada, tapi sedeyla yang banyak...frankly speaking, aku nak sambung, tapi atas sebab beberapa perkara, aku tak nak sambung...amik lesen tue hal lainla...
dan aku dapat mesej dari pengerusi JKM'09 kami, aku kena jadi fasilitator untuk bengkel JKM'10...hurm kena wat apa yuk!!!!kalu tahun lepas, kitaorang diajar untuk buat proposal program....maaa.....time tue, vocab aku hancus abes....sgala benda perkataan bombastik masa blaja dulu da lesap ntah ke mana...plak tue, time 2 la aku desperate sangat nak guna, sampai aku tepon mak sedara aku tanya nama program apa yang bombastik...hehe thanks kat chik... time tue dah la aku tepon mengejut, nak plak at hock....naseb bek otak mak sedara aku geliga....hehehe
cakap sal bengkel, malam ne kul 9 kat bilik seminar kolej ada meeting sal bengkel
pas 2, malam sok tempat dan masa yang sama perjumpaan ngan dak JKM yang baru....
pas 3, stat 18-20/12 ada bengkel untuk dorang.....
tak sabor lak nak kenal muka2 baru yang akan berbakti untuk kolej....

walaupun ye la, aku taw JKM'09 ada masalah dalaman yang aku rasa tak perlu dibuka, cukupla buat pengajaran kepada JKM'10, tapi aku tetap bangganya aku gembira dapat jadi kuarga JKM'09...walaupun tak banyak sumbangan pada kolej, tapi sepanjang aku berkhidmat, banyak pengalaman pahit manis yang susah nak dapat kat luar....
alamak....apasal aku semacam serius jew...hurm.....bila sal JKM aku tak penah main2....huhuhu
yang pastinya, aku akan windu saat meeting, saat buat keje ramai2, saat meluahkan perasaan...huhuhu...great memories.....
cam panjang lak post aku hari ne....hehehe...lepas perasaan....
stakat ne aje dulu....adios...

p/s : buat topeq n ama kalu korang bacer, gud luck tahun depan hanya korangla harapan JKM'09 n buat JKM'10 smoga ikhlas berbakti....

1 comment:

norgee said...

eheh...terase cam glamer jap..sbb ada org sebut nama i kt dlm entry dia..wakakakaka...anyway, u can always call me...tak kesah la nak tanya pe pon..jgn tanye pasal duit sudah..tuu kena tnya chekdo! okeh...wish u the best of luck for this sem! bye..