Tuesday, December 15, 2009

JKM '09

23.48 pm 15/12/09 tuesday

Assalamualaikum.....
Rasa cam sayu jer....nak nangis pun ada....
Aku baru balik dari perjumpaan pengetua, felo dan pemb.felo, JKM'09 dengan JKM'10 yang baru...
actually aku tak brape kenal sangat JKM baru coz kem kat pangkor hari tue tak pergi, jadi harapkan dorang jela kenal JKM'09.
Masa pengerusi kitaorang, JKM'09 iaitu saudara Pali Sarip-nama panggilan kitaorang padanya-bercakap, rasa sayu tue da datang...memang kalau ikutkan kitaorang happening aje tadi, takkan nak tunjuk muka sedey kowt, tak cool la gitu...hahaha.
And then Topeq merangkap mantan JKM'09-beliau memegang jawatan Ketua Biro Penyelidikan dan Pembangunan dan juga merangkap Pengerusi JKM'10 plak bercakap, at that time aku mula rasa yang kami akan mengucapkan selamat tinggal.
I dont know how to express it, tapi sangat sayu.....
Tak sangka, lepas ne kami akan jadi mantan....sob2....
Waaa....skarang ne da terbayang2 saat kami mula2 kenal, then terbentuknya kami JKM'09, then sama2 meredah hutan, sama2 cari jalan nak survive dalam hutan, then sama2 banyak lagi kalau nak cerita....
Aku tak taw orang lain, tapi pengalaman ne sangat berharga....And then ukhuwah yang terbina, and sooo many things.....

ukhuwah yang terbina
persis sekuntum bunga
meskipun kini
kita terpisah demi kasihnya
namun cebisan kenangan kita
sentiasa bermain dibayangan mata
detik waktu yang berlalu
menjadi memori kau dan aku....

aku tak sure lirik ne betul ke tak, tapi lebih kurangla....
lagu nasyid ne kitaorang nyanyi masa first day sampaila ke final day kem kepimpinan asas tahun 2008....
kem tue dibuat dekat Cameron Highlands....banyak kenangan pahit manis sepanjang kitaorang berada di sana....
Sememangnya aku sangat sayangkan JKM'09...dulu aku pernah fikir, kalu ramai JKM'09 yang nak sambung jadi JKM'10, aku pun nak sambung....
Tapi nampaknya hanya Ama, Topeq dan Ijat jer...yang lain ada yang tak nak, ada yang nak jadi MPP dan ada yang final year...macam aku, nak tapi tak boleh coz aku memang betul2 kena sambung lesen keta...nampak alasan remeh, tapi aku tak ada pilihan....so terpaksala korbankan JKM....
Harapan aku, ukhuwah JKM'09 ne biarla berkekalan......
And aku harap akan ada something yang boleh buat JKM'09 berkumpul, cam jamuan ke, pergi trip ke.....tak kesahla.....

p/s :nanti ada masa aku nak cerita pengalaman sepanjang kem kat Cameron Highlands.....

No comments: