Monday, December 21, 2009

cuti yang tak bercuti???

20.40pm monday 21/12/09

Assalamualaikum....

Hepi besday to Topeq aka Pengerusi JKM'10 yang baru...semalam kitaorang fasi bengkel ngan dak2 JKM baru pakat nak celebrate besday dia, tapi bukan dengan cara besa, but we had something sooo suprise...hahaha kesian kat Topeq, kaw2 jer kena ngan dak2 ne, termasukla felo merangkap lecturer penasihat JKM, En. Hendra....
Petang smalam dia dipanggil oleh En Hendra untuk update tugas2 dia sebagai pengerusi...dengar2 kata dia kena marah habis2 smalam siap katanya hari ne kena jumpa ngan TNC universiti untuk bentangkan kertas kerja yang dorang baru sudah buat....macm2 gak r, sampai ada part nangis, kononnya nak pengerusi baru, nak letak jawatan sedangkan baru sehari dorangnyer watikah perlantikan....kesian Topeq...walaupun aku taw 2 lakonan semata2, tapi masuk bab2 nangis ne yang aku lemah ne, tak sanggup tengok.....tapi nasib bek aku tak nangis....ada tue sampai merah mata sebab nangis betul2....memang boleh menang anugerah pelakon air mata terbaik!!!!hahaha...
tapi yang bestnya, hadiah yang Topeq dapat bukan murah2, dia dapat T-shirt, kemeja, set tali pinggang n wallet n stokin...kasut jer dia tak dapat, kalu tak da jadi hantaran Kak Yon, yang tue yang dorang usik Topeq n Kak Yon....hahaha dorang memang pemecah perut yang hebad....

Sebenarnya cuti baru2 ne aku tak rehat pun, coz aku jadi fasi untuk BENGKEL PENGURUSAN AKTIVITI JKM...sebagai bakal mantan bermula 1/1/10 ne, kitaorang yang da besa ngan program diminta tolong dorang rancang perjalanan program kolej sepanjang tahun....so dalam masa 3 hari lepas, memang kena perah otak la buat paperwork...actually dorang yang buat, kitaorang just bagi idea untuk guide dorang...harap2 idea aku leh pakai...hahahaha
yang sronoknya, aku leh rasa ukhuwah JKM'09 walaupun tak semua yang dipanggil, tapi aku suka ngan suasana kerja kali ne....mana taknya kitaorang saling menolong, balik bilik pun da nak dekat kul 3 pagi, coz sronok kumpul ramai2....and satu lagi, dorang memang suka makan tengah malam, sampaikan boleh dorang gi tempah McD tengah2 malam....aku pun pe lagi, tumpang dua kakila, takkan nak tengok dorang jer yang makan....
yang paling penting, everything will not be the same anymore....kitaorang akan jadi mantan tak lama lagi, then lepas tue sumer pakat bawak haluan masing2, tiada lagi kerja ramai2 cam dulu...
waaa...setiap pertemuan pasti akan ada perpisahan....bengkel ne gives me a very great memories....
banyak lagi kenangan manis yang aku rasa akan aku kenang sampai bila2....
sore ja....

p/s:berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul????

No comments: