Saturday, March 13, 2010

Program Tautan Kasih Gelang Patah

15.48pm saturday 13/3/10

Assalamualaikum....
Minggu ne, aku terlibat lam program Tautan Kasih Gelang Patah yang diadakan di kolej aku.
aku tak jadi ajk, just sebagai kakak angkat sahaja-malas da nak wat gerak kerja-
Seramai tiga buah skolah anta wakil pelajar SPM dan STPM.
Program ni lebih untuk memberi motivasi kepada bakal2 pelajar yang akan amik xam tahun ne, disamping mendedahkan para pelajar dengan campus live.
3 buah skolah yang terlibat ialah pelajar dari SMK Gelang Patah, SMK Tanjung Adang dan SMK Bandar Baru Uda.
Para pelajar ne, akan diberi sorang abang atau kakak angkat, bermakna dorang akan tinggal bersama abang dan kakak angkat sepanjang program ne berlangsung...

Sekarang ne ada program bengkel, jadi tak melibatkan sangat fasi, so aku amik keputusan nak stay je lam bilik, wat pape yang patut...

First impression aku bila aku tengok budak2 ne, sangat HYPERACTIVE!!!!
dorang ne bercakap tak henti2....ya Allah, nak layan sorang2, tak terlayan....banyak mulut....
kitaorang yang fasi lak jadi penat layan kerenah dorang...adik2 aku pown tak gini....dUI!!!!
Tapi yang paling aku terkejut skali, dorang sangat sosial...sangat sosial...sampai aku plak yang malu...aduhai adik2....tak jaga tingkahlaku langsung....tegur sekali, buat balik..tak taw macam mana nak buat...(general ya-aku tak mention mana2 skolah)
ada satu kes ne, aku jadi fasi untuk grup ne...then pada satu masa tue, aku ternampak orang ne...budak 2 perempuan, dia nampak brutal, dan jenis tak malu sket...
masa aku nampak tue, sorang budak lelaki tue-kumpulan dia gak- tengah amik file atas lantai, dia ngan slamber gi sentuh file tue ngan kaki dia, depan dak lelaki tue....
masyaAllah, tak jaga langsung pergaulan antara lelaki ngan perempuan....
bila tegur, bagai masuk telinga kanan, kuar telinga kiri....
and satu lagi no point gak tegur, sebab bila tengok fasi2.....hurm dua kali lima je....
sama sosial ngan dak2 ne....macam mana la adik2 nak ikut, bila tengok kakak2 n abang2 pown buat...
nak bergaul-bergaul jugak, tapi batas tue jaga....tataw la aku nak wat camner....
niat nak dapat pengalaman, bertukar jadi mimpi ngeri..perasaan sronok tue tader....

pastu b4 lepaskan dak2 ne balik bilik, kitaorang kena nyanyi lagu nasyid beramai2...
lagunya "Cebisan kenangan-AMAR" dan "Di atas nama cinta-UNIC"....
masa nyanyi lagu ne, tetiba aku tringat pengalaman gi kem kepimpinan asas kat Cameron Highlands...syahdu jer....walaupun orang lain cakap tak best, tapi bagi aku, aku sangat suka...dan pengalaman tue merupakan one of my precious memory sepanjang aku berada di UTM...
I miss that time...huhuhu....dan aku nyanyi sampai tader suara da hari ne....kuih3.....
smangat tiba2 datang bila nyanyi lagu ne....dak2 ne, ternganga, satu sebab tak pernah dengar lagu ne, and satu lagi sebab kitaorang yang fasi perempuan yang tahu lagu ne, nyanyi ngan penuh perasaan....hahahaha.....
memang aku sangat rindukan masa tue.....

~sore ja~

No comments: