Wednesday, March 3, 2010

penat :(

23.38pm wednesday 3/3/10

Assalamualaikum....
Penatnya rasa hari ne...
nak tidur!!!!tapi aku kena redi nak present
kimia process n bi esok
2 skali harung....
tadi ada kelas malam, lam kul 10 abes
petang tadi plak ada taklimat psm...
tahun 3 da sem depan...
kena jadi mature...
kuih3
bukan stakat penat fizikal, mental pun penat
besanya bila nak present, aku akan bayangkan mcm mana
aku nak present nanti...
tapi tak jadi
fikiran melayang jer kat len...
and aku rasa aku homesick....
nak balik rasanya
aku baru lepas tepon mak aku...
kesian mama aku kaco tengah2 malam...
esok da la nak keje....
tapi nak wat camner, rasa nak tepon gak...
homesick!!!!
aku homesick bukan sebab apa, tapi sebab penat
orang len besanya kalu banyak keje, benda len da tak ingat
tapi aku makin berganda2 aku teringat...

plak 2, aku skang ngah tension ngan grup bi aku...
kesimpulan aku pada beberapa orang grup aku...
dorang tak cooperative...buat sikit, berjela alasan bagi kat aku...
contohnya
ada sorang ne, aku minta dia buatkan content untuk report projek
ada lam buku, ikut sebijik2
tapi dia, "maaf nor, boleh tak suruh orang lain, saya ada test esok dan lusa. pas2 ada dua perbentangan"
abes, aku tader presentation ke????
aku bukan nak kejam, test sangat penting lam kehidupan students
tapi masalahnya, masa aku nak bagi awal2, time 2 la tak datang
aku taw dia ada appointment ngan dr, tapi tak boleh ke,
kalu aku mintak jasa baik, appointment wat petang ke....
kalu pun tak boleh wat masa len, jumpa la aku...
takkan aku nak gi kejar sorang2, "eh awak, tolong buat ni, tolong buat tue"
apa kejadahnya aku nak wat gitu????
aku bukan ahlong kejar2 orang...kalu senang nak detect boleh jugak
ne anta mesej pagi, malam baru reply, apa kes????
memang aku leh bagi orang len, tapi agak2 la kan, sampai tak apa yang aku suruh dia buat
i mean dia paham tak????
yang sorang ne plak, pape hal tanya aku...benda besar yang pape hal tue bolehla
nie benda yang ada lam buku teks pon nak tanya aku juga....
memang nak kena smack la budak2 ne....
tak pasal2 spoil mood aku seharian...
naseb bek tak jatuh longkang pk sal benda ne...
sampai ke sudah ada masalah ngan budak2 ne...
aku pown tak taw nak wat mcm mana...
i guess im not that good as a leader....
tapi aku memang da buat sehabis baik....
aku cuba gak berlaku adil, tapi bila soh wat keje...
disemburnya aku balik....
haila.....capek.....
last2, aku gak yang siapkan content 2, yang hanya makan masa tak sampai 2 jam pown
kalu wat betul2, tengok buku teks....
kejam sangat ke aku soh wat benda 2????
agaknya ye la tu kowt....

betulla, kita besa dengar orang tua lagi lama makan asam garam
-aku rasa cam tue kowt, kalu salah sowi-
pape jel....
so gini rupanya menempuh asam garam kehidupan....
so much pain....
manisnya ada...
tapi dengan kesusahan wat kita banyak pk, kan!!!!
macam2 ragam orang...
tatawla keje sok2...
jangan sampai aku smack betul2 suda.....

sekian sahaja sesi melepaskan geram....
terima kasih sebab sudi baca sampai abes...
kalu ikutkan banyak lagi aku nak cakap,
tapi da tak larat....
i really need a rest!!!!
wish me luck for tomorrow especially in english
takut tergeliat lidah, baca macam kereta api ekspress....
cakap sampai tak cukup nafas....
yang penting doakan aku diberi ketenangan
serta limpahan idea yang bernas esok!!!!

~sore ja=D
matta ne~

No comments: