Saturday, March 27, 2010

frustrated...again?

Aku da tataw nak rasa apa skang. Nak nangis pown rasa da tak kuar air mata. Makanan depan mata pown, rasa cam pasir jer...
Sedey gler....Sampai hati...
Bukan main, awal aku bangun pagi tadi, semata2 nak rebut bilik, tapi ye lah...bukan rezeki aku kowt....
Ya Allah, kuatkan hati aku....
Wahai hati, sabar banyak2...istigfar banyak2.Kuatkan semangat yer...

Aku da boley terima aku terpaksa dok bilik lain sem depan, tapi aku kecewa ngan pihak pengurusan kolej. Alah, ngadu pown, banyak jer alasan yang dorang akan bagi. Tengokla sem lepas camner, aku pernah jadi JKM, aku tahu camner pihak pengurusan kolej.
How come dorang buat kitaorang macam ne???konon nak fair....apa fair fair...ingat ne fun fair ke???tahun lepas aku minta bilik senior, dorang kata bilik tue reserve untuk budak2 kuota. So, fine, aku JKM'09 yang bek hati ne-memang aku geram, kecewa dan banyak lagi
mintak level atas. Bila aku da selesa ngan bilik ne, baru skang kata semua budak KUOTA kecuali JKM'10, kena berebut bilik. SAPE CEPAT DIA DAPAT...
ha....da cepatla....tapi dapat kat junior JKM'10 KESAYANGAN aku..
fair la kan....kitaorang tahun lepas dilayan macam tue, tahun ne layanan pergh...kelas pertama.
Nak geram kat dak JKM baru pown, tak guna, coz dorang pown MANGSA KEADAAN macam aku gak...
mantan JKM, apa yang dapat????tader pape....macam yang aku da agak, JKM'09 is the worst JKM ever. aku taw kolej benci ngan kitaorang. kalu boley tak nak jumpa pown dak2 JKM'09...tapi aku proudly said that you guys are the best...biarla kita tak sama2 abes, biarla ada yang kena pecat, ada yang letak jawatan, and yang stay wape kerat jer, biar, tapi aku bangga ngan korang. Sepatutnya aku kena ikut sama bangkang pihak kolej...macam besa, JKM ne orang yang macam lembu kena cucuk hidung...yang berani, berani la....yang takut macam aku, yang jenis pk kesan setiap tindakan yang kita wat jika kita bangkang kolej, ikut aje....kolej soh wat tue, kita wat tue...soh wat ne...kita pown watla benda ne...agaknya soh makan najis rasanya ikut jugak gamaknya...
tapi ne la...bila kitaorang da berenti berkhidmat, nak fokus studi, ada yang kalu ada aktiviti besar tak panggil....agaknya leadership tak kuat lagi kowt...sebab tue kolej tak nampak.
FAIR???apa tue????aku rasa sejak aku masuk KRP ne, aku da tataw makna FAIR=adil.. setiap benda yang berlaku lam kolej ne, semuanya berat sebelah. Orang yang rapat ngan pengetua, senang2 masuk line minta kolej. Kita yang besa2 ne, mahu berat kepala nak pk mcm mana nak terus stay kat kolej.
Aku suka jadi aktif, sebab banyak pengalaman yang aku dapat.tapi sebagai manusia biasa, tambahan aku yang lemah lagi hina ne, at least nak juga special treatment dari pihak kolej. supaya setiap apa yang kitaorang wat sem lepas walaupun tak banyak, malah siap memalukan nama kolej lagi, rasa kitaorang ne dihargai. Bukan macam orang kata habis madu sepah dibuang. Sem lepas, mantan semua dilayan dengan sebaiknya. Bilik pown reserved lagi. Kitaorang JKM baru tak leh ambil bilik dorang, tapi ne....aku kena bangun awal2 hujung minggu ne, beratur, siap kena gigit semut, semata2 nak bilik yang sama...tapi kesudahannya, dorang dapat bilik aku.
Tak guna da skarang...aku sangat kecewa ngan kolej. I wish I can do something, biar kolej BUKAK mata sket, apa maksud adil yang sebenarnya. Tapi aku tataw nak buat apa....
Hopefully sem depan aku boley get along ngan dak2 ne, dah la sebaya walaupun dorang junior aku...dorang tataw pown dorang ambil bilik SENIOR dorang....
waaa.....i wanna cry, but I can't...
semakin lama aku dok UTM, semakin beku hati aku...
biarlah, aku malas nak pk...buat aku sedey, buat aku sakit hati...aku takut lama2 perkataan yang keluar dari mulut aku ne, lebih bisa, dan tidak berakal. Manusia bila marah, macam2 boleh jadi..Buruknya manusia itu bila marah,kan!!!

Harapan aku, supaya aku dengan ikhlas hati dapat maafkan pihak kolej. InsyaAllah.

Yang elok itu tak semestinya bagus untuk kita, yang buruk tu tak semestinya tak elok untuk kita.

nak pergi menenangkan jiwa yang lara ne. Kecewa yang aku dapt ne, sampai bila2 aku ingat...


No comments: