Monday, March 8, 2010

gumbira?

22.59pm monday 8/3/10

Assalamualaikum....
before aku gi lebih jauh, aku nak ucapkan
HEPI belated BIRTHDAY
TO MY OTOTO(YOUNGER BRADER) N KAZEN
tanjoubi omedetou=D
may Allah bless u always, zutto!!!
hepi alwayz=D

*sowi lambat wish-lupa...uhuks*

ntah nape hari ne aku ase gembira
rasa cam hari ne, aku berjaya selesaikan
segala kekangan yang ada-cewah....
taderla, cuma hari ne...
aku rajin sket
bila rajin, banyak benda dapat siap
berbanding bila tak brape rajin
-bukan malas, cuma tak wape rajin-
yosh!!!keep it up!!!!
tapi yang paling aku hepi
bi la...report da anta
and dis week is da last week kitaorang akan bersua muka
lepas ne, aku pown harap tak nak bertembung dekat fakulti
aku bukan apa, tak nak hipokrit
depan senyum je, tapi sebenarnya tak ikhlas
baik tak yah terserempak terus=(
(bad....very bad attitude)
tak leh nak tolong, dorang yang buat aku hilang percaya
setelah banyak chance aku bagi
da r, aku malas nak cakap sal dorang...
spoil mood aku nanti
I choose to be hepi today
dakara, buang yang keruh amik yang jernih

~life is an option, you can choose to be hepi, or you can choose to be moody~

so sebagai manusia yang waras lagi normal
aku pilih untuk jadi hepi
so kena terapkan la fikiran yang positif lam minda
~it is not easy, but it is not impossible, ne???~

ok, ada kawan aku tanya
buat apa aku buat blog ne????
dia cakap buat malu jer orang tak baca

aku pown jawab
dulu b4 aku ad blog, aku pk g2 gak....
malu ar nak promote blog, cam promote diri sendiri
tapi bila da ada blog, sumer tue aku da tak kisah
orang tak baca lagi bagus
bagi aku, aku nak aje khususkan blog aku hanya boleh dibaca oleh kawan sahaja
maknanya yang dalam follower list
tapi disebabkan aku tak pandai setting
n malas nak cuba cari
ataupun memang tader
so open to publicla....
tapi...
tak baca lagi bagus....
bagi aku, blog ne private, tapi tak seprivate diari
~diari pown aku tader~
and kalu boleh, certain post je yang orang boleh baca
certain post lagi~hanya aku je boleh buka
tapi tu la, macam aku cakap, aku tak pandai setting...
so aku pown tak leh wat pape
bila menulis, bertapis je la
lagi pown, blog ne orang boleh baca
takkan benda yang private and confiedential pown nak citer
nanti yang malu, penulis blog gak

~hurm, aku rasa cam da smakin melalut,hari ne penat gler
kehulur-kehilir ngan panas teriknya

k la, sampai sini je....
~sore ja

No comments: