Tuesday, January 5, 2010

DejaVu

22.24 pm 5/1/10 tuesday

Assalamualaikum....
Hajimemashite???? genki desu-ne.....
yappari.....

Actually, esok aku ada kuiz, teknokrat dan pembangunan....tapi ntahla, rasa cam susah plak nak concentrate malm ne....last minute study...huhu...dont try this at home!!!!
Aku rasa sejak kebelakangan ini, aku asyik rasa macam "eh...macam pernah berlaku jer benda ne"
pernah tak korang rasa gitu????
sejak epi new year ne, makin kerap lak aku rasa benda sama pernah berlaku....hurm.....
orang kata benda tue namanya dejaVu, tapi ntahla betul ke tak, aku tak sure....orang sebut, aku pun ikut, tak der nak selidik dulu...haish.....
sebenarnya apa yang berlaku ek????macam mana kejadian 'dejaVu' ni boleh ada dalam istilah seorang manusia....secara imaginasi luar biasanya, orang kata boleh nampak masa depan...boleh caya ke????nope, i dun think so....semua hal2 masa depan nie, hanya Allah sahaja yang tahu...manusia macam kita ne, even kita predict cam ne, cam tue, and then betul, semuanya kebetulan.....begitu gak cam horoskop la.....kita taw benda tue boleh bawa kepada syirik, tapi kita still baca kan?????kita da taw, tapi kita masih buat...so sama2 muhasabah diri la ya.....
InsyaAllah kita baiki apa2 yang kurang, kita mantapkan lagi pape yang baik....
cakap sal dejaVu lagi, da termelencong jap...haiyaa kalu ini punya subjek teknorat maa....merapu-rapu macam ini, pasti boleh A maaa.....
opss....dejaVu, orang kata benda ne sebenarnya datang dari roh kita yang da pergi masa depan...wallahualam...yang ne bukan bidang kuasa ambe....takut gak, cakap lebih2 menyimpang dari kebenaran, haaa.....paham2la.....
so stakat ne jela rambling ku hari ne.....
trima kasih kerana sudi baca sampai abes...wahahaha

No comments: