Saturday, January 16, 2010

YNSH

1.19 am saturday 16/1/10

Assalamualaikum....
terajin plak post banyk2 hari ne...kalu nak baca, baca r, tak nak baca lagi bagus....
owkeh...skarang aku lam fangirling mode, so dun disturb me....huhuhu....
smalam pukul 10.00pm waktu jepun, beberapa jam lepas, iaitu kul 9.00 pm waktu Malaysia, satu citer baru oneechan dikeudarakan...tajuknya????aku pernah sebut, tapi tak per, tak penat nak sebut...wahahaha....
"Yamato Nadeshiko Shichi Henge" yang bermaksud the Wallflower.... hari ne first episode...caye tak aku tengok live!!!!waaa....ureshi!!!!
mcam mana aku leh tgk live???citer ne main kat TBS channel, and hanya penduduk jepun je yang dapat siaran tue...kawasan sekitar tue aku tak tawla....
hahaha...cam dok jepun je bila dapat channel TBS ne....
petang tadi, lam kol 6 petang tadi, aku donlod KeyHole then install lam laptop aku...
ayoo...laptop aku da semakin berat ngan benda2 gini r....
KeyHole ne macam programme bagi siaran yang disiarkan secara online...ala Malaysia pun ada...
then kul 9 malam tadi aku pown tekan r channel TBS, then YNSH pun start....uwaaa!!!!after a long waiting...
sampai skang tak caye aku tengok live....uwahaha...
cuma malangnya TBS yang aku bukak tue, siarannya tak bagus...audio and video dia tak wape OK...bukan tak wape, tapi very2 bad...sakit mata n telinga aku...tapi dek kerana nak juga tengok, aku tengokla sampai abes....certain2 part yang aku nampak, aku dapat r tengok...da r tader subtitle, keras telinga aku dengar bahasa jepun...yang senang cam kowai=takut tue, bolehla aku paham.....
tapi bila aku buka channel NTV-ala2 TV- NTV ni nihon terebi, clear la plak channel ne...aiseh....gitu plop....kan bagus kalu TBS se clear NTV, boleh aku tengok dengan sukacitanya...
hahaha.....
ok stakat ne ajela nak kongsi....tak leh citer banyak2, aku ne kedekut sket....wuhuhu..taderla, cuma aku nak citer tu aje...nak taw apa tue KeyHole, tekan aje lam tenet, sure dapat...download pun tak sampai seminit...then install ajela...tak susah, senang sangat...instructions pown ada....
jane!!!!matta ashita ne....

~HikarI~

No comments: