Friday, March 11, 2011

Berani Buat Berani Tanggung

Assalamualaikum~

Hari nie, kita cakap sal risiko-risiko atas tindakan kita
Biasanya, kita akan pikir dulu apa yang kita akan buat
Tapi, aku, buat dulu baru pikir...kehkehkeh.....
nak wat caner, buat ikut perasaan
Dulu masa muda-muda dulu skang nie pown muda lagi
Aku tak kesah, suka ati jer nak wat pape
Biarlah kesan buruk mungkin ada, tapi who cares!
Sekarang, lepas da masuk umo 21 tahun nie
banyak berfikir pulak.....
kadang2, honestly i missed my old me....
free jer, tak takut consequences. tapi skang, semua benda jadi takot nak buat
sampai at some points, boleh hilang confidence
i doubted myself
bila da rasa macam2, makan asam garamla katakan
membuatkan kita berfikir sebelum bertindak.

yet.....
kadang2 aku pown heran ngan diri sendiri
kejap berani kejap tak berani....
pape pown la kan.....tak yah cakap sal self-esteem yadda yadda yadda
kita cakap sal berani buat berani tanggungla~
alkisahnya begini, hari Selasa baru2 nie, aku kuar ke Sri Puteri dengan members la. Memang dah tetapkan dalam diri, aku nak balik Jumaat nie, pagi....semalaman aku pikir nak ke tak pergi kelas biotech....rasanya lau kelas lain, selamber jer aku skip^^...dont try this at home=p....tapi sebabkan kelas biotech aku jadi risau jugakla....kenapa aku wisau, tak yah citerla....hal dalaman=p
tapi....aku da nekad, nak balik pagi gak...sebab kelas biotech petang, start kol 3 sampai kul 5. time tue ada presentation 2 groups. lau nak balik lepas kelas, kompem tengah malam sampai Seremban. Alang2 nak balik, balik bio puas hati...hehehe....so akhirnya aku belila tiket balik Seremban kul 10.30 pagi hari Jumaat nie.
Then, lepas dua tiga hari aku beli, ramai yang cakap classmates biotech ramai yang balik. makanya kompem kelas tue akan kosong hari Jumaat.
mula2 dengar tue, aku wat tak kesah je....peduli apa...aku nak balik jugak...tapi bila dah dua tiga orang cakap gitue, lama2 rasa cuak tue menebal....hahaha....
tak cuak caner, lecturer tue perasaan kowt sape ada sape tader.....haila.....
terpikir jugakla, betul tak tindakan aku ne...kehkehkeh.....
last2 aku malas nak serabutkan kepala, aku cakap pada diri aku " yang tue kita pikir kendianla....lau kena nasib la, lau tak kena pown nasibla"
yang penting da rasa serabut sangat dok kat UTM lelame....

papepown, kat sini nah stresskan bahawasanya kalau rasa2 takut nak tanggung risiko kendian hari, jangan buat benda yang orang larang.....lau terjadi pape, cam kena marah ke, blame urself la.....sebab diri sendiri yang bersalah....un un *nods*

p/s: cannot wait to go home.....i miss my family sooooo much =D

No comments: