Tuesday, July 27, 2010

CREO'10

15.19pm 27/7/10 tuesday

Assalamualaikum

CREO'10, stands for Chemistry Research Experience in Osaka 2010
Malam semalam, aku ada group discussion bincang pasal Harvard Business Case Study berkaitan Starbuck...tapi malangnya bukan bincang pasal kes study, tapi bercakap pasal hal2 yang berkaitan dengan UTM...hehe^^....bila da duduk ramai2, mestila mcm2 yang kuarXDD
Tiba-tiba kawan aku dari kelas SSA(bachelor of Pure chemistry) offer pada kami berempat dari SSC(bachelor of Industrial Chemistry) sal program ne.
apa yang menarik???
1)CREO'10 nie program anjuran Fakulti Sains bawah program GOP(Global Outreach Program) yang baru diperkenalkan oleh UTM untuk membentuk students supaya lebih berkeyakinan, berketerampilan dan bla bla bla...
2)buat dekat OSAKA, JEPUN which aku nak sangat pergi sana....sangat2....dan ini peluang aku untuk pergi sana dengan kos yang rendah...sebabnya, UTM ada sponsor sedikit, tapi still aku kena cari sponsor RM5k dalam masa 2 bulan ini sahaja....
3)Program ne akan memdedahkan kami dengan cara2 penyelidikan oleh penyelidik2 dari Universiti Osaka, dan kami akan berinteraksi dengan students U di sana....uwaa......bestnya....

so smalam, lepas kawan aku abes promote program tue, aku terus menyatakan persetujuan ku...MACAM MIMPI pulak!!!!aku memang betul2 nak pergi, so this is the only chance.

BUT....ada BUT ne, setiap 20 orang students yang pergi kena cari penajaan . setiap sorang kena kutip RM 5k untuk program ne....mcm mana aku nak cari ne????aku tader idea....
tapi, aku akan cuba menyelesaikan masalah ini dan cuba dapat RM5k dalam masa yang ditetapkan....para pembaca sekalian, pray for me kay...so that i can be thereXDDD
ini mcm mimpi jadi kenyataanXDD

dan sebab program ini, aku tak boleh tidur semalam...aku rasa dekat pukul 3 pagi lebih kowt baru lena, kelas start pukul 8 pagi, imagine that....
nak wat mcm mana, excitednya hanya Allah sahaja yang tahu....especially mama, abah and supervisor PSM aku bagi green light. Alhamdulillah.
ingatkan tadi nak lelap, tapi otak ne ligat berfikir, sape yang aku boleh minta sponsor. so sekarang aku menulis, dalam keadaan yang mengantuk, tapi tak boleh tidur....

sore ja~~

p/s: ada sape2 nak bagi sponsor kat ambe???RM100 pown da OK^^

No comments: