Sunday, July 11, 2010

campus sweet campus

16.37 pm 11/7/10 sunday

Assalamualaikum

da lama tak update blog, lepas bace chiq n kak eeffah nyer blog, baru rasa nak mengupdate..

malas...bila start menulis, panjang plak rasanya...

so skarang, da sampai campus...bertolak malam jumaat, sampai sabtu pagi
kiranya hari ne sesi merehatkan diri
10 jam perjalanan dalam bas
dahla dok tepi lelaki, nak mintak tukar seat, semua org mcm da lena sangat
so terpaksa control duduk, takut jugak lelaki tak dikenali, ntah apa yg jadi
tapi alhamdulillah, lelaki yg duduk tepi aku wat derk, org utm gak
and lam kepala ne da pk nak guna jurus apa in case berlaku something yg tak enak

benda ne da dua kali berlaku, walaupun aku guna bas KKKL
bukan tak nak naik Trans, tapi aku ada banyak pengalaman buruk ngan Trans
so aku tukar naik KKKL
dan skarang ne KKKL bikin aku pening
pernah skali, aku beli tiket single seat
pastu bila naik, nombor seat bertukar
dari single seat jadi double seat, pulak tue tepi lelaki...haish
kali ne plak, abah da reserve awal tiket untuk aku...
da cakap nak seat single, bila masa nak ambil tiket
dapat seat double gak....haila...pening aku ngan orang bas ne

smalam sampai, amik kunci, kolej plak tetiba kata nak dapat kunci bilik kena beli majalah kolej
aikk????masa bila aku order...suke ati la nak beli ke tak...paksa gitu plak
bila aku tanya kenapa, jawapan nya arahan pengetua...haila...
beli la jugak, tapi majalahnya tak dapat pown...
mls layan, wat sakit kepala...
petang, gi ngangkut barang kat stor....jauh plak tue...
nasib baik ada kawan2 yang sudi tolong ngangkutkan
terima kasih kepada teman2 yang membantu
kalu tak, patah kowt tulang blakang...berat bukan main...bukan satu barang, tapi 6 barang yang berat2 aje...tue pown separuh aku da eksport kat abah...hihihi....

petang tadi, g beli barang, kat Jusco...banyak gak aku membeli...tapi semuanya keperluan, bukan kehendak
ops...silap, ada kehendak sedikit...mcm er....
aku ngah pusing JJ bila ada offer kasut 2 pasang rm 40...hihihi....
aku memang tengah cari sandle and kasut, so aku masukla...
so apa lagi, beli la, sepasang kasut dan sepasang sandle, RM40
^^
tapi memang aku perlukan kasut ngan sandle sebab yg lama semua da putus....

bila pk belanja hari ne, aku teringat Rebecca Bloomswood lam novel "confession of a shopaholic"
novel ne aku pinjam ngan chiq-dan terlupa nak anta balik
p/s kpd chiq : nanti kakak anta yuk!!!lupa nak bagi ritue...
makin lama aku rasa aku makin resemble Rebecca, sebab dia ni gler shopping
semua barang kat shopping mall, dia rasa penting lam hidup dia
sedangkan tue perasaan je kowt
mcm aku gak la kowt, benda tak penting pown aku rasa penting....so end up membeli banyak
hihihi...sekarang dalam proses belajar berjimat...nak simpan duit untuk fly ke sana!!!!

so serba sedikit kehidupan baru di UTM
kalu aku rajin, aku akan mengupdate la....
jya ne~~~

No comments: