Assalamualaikum...
Lately, actually not lately la. Its been a few years already, everytime I had to make a decision (let say, something for the future), after so much considerations, when I thought it was the best for me, there always some kind of thought or whisper or hunch or whatsoever, saying that "I know Im gonna regret my decision, but it was for the best". Everytime I am making decisions, that sentences keep popping inside my head.
Oh what to do......
p/s: Lack of courage perhaps?
Tuesday, April 2, 2013
Sunday, January 20, 2013
yang hilang.....
Assalamualaikum
Masa tengah tengok Detective Conan The Movie 15:Quarter of Silence, terperasan satu character ni, pakai badge "SP". Peminat Jdorama macam aku mesti perasan "SP" ni apa. SP ni ialah Security Police, ala-ala bodyguard kepada VVIP. So bila ternampak pasal SP tu, teringat pasal harddisk yang ada drama SP lakonan Okada Junichi. nak tahu pasal cerita tu silalah google ea. Yang pasti, cerita ni penuh dengan action and Okada Junnichi mecha kakkoii ^^
Berbalik kepada harddisk tadi, tak silap awal tahun lepas, 500GB harddisk aku masuk virus dan tak dapat diselamatkan. Maka hilanglah segala treasures yang selama ni aku kumpul, especially yang paling aku sayang, JDrama. Ni disebabkan dekat kolej tak ramai peminat jdrama, kpop ramai la. So sumber jdrama memang sangat terhad.
Antara jdrama yang hilang, yang aku sangat suka ulang tengok termasuklah;
1) Security Police (SP)
2) Tantei Gakuen Q
3) Liar Game (Season 1, 2, movie)
4) Detective Conan live adaptation
5) Yasuko to Kenji
6) Atashinchi no danshi
7) Iryu
8) Risou no musuko
9) Bloody Monday
10) Hayami-san to yobareru hi (yang ni x sampai seminggu download)
11) Zettai Kareshi
12) Hana yori dango
13) dan banyak lagi sampai dah tak ingat, termasuklah anime
Sebahagian portion HD aku ada kpop nyer stuff macam Running Man, Family Outing, We Got Married season 1 pastu a few dramas. Yang lain x berapa sedih hilang sebab ada banyak sumber except We Got Married season 1. Itu memang rare kalau orang ada. Sayangnya sampai sekarang aku x jumpa orang yang ada WGM season 1.
Of course, the greatest regret sebab hilang jdrama. Almost 2 tahun kumpul, HD dah hampir penuh, dalam sekelip mata ia hilang. Tapi, x pelah, redha je la. Mungkin ada lah hikmahnya yang aku x nampak.
Walau apapun, aku masih berusaha kumpul balik cerita-cerita yang aku ada since kadang-kadang aku suka tengok balik, especially kalau action....hehehe.....
p/s: Kena beli HD baru, satu HD untuk daijina JDrama, satu lagi untuk Kdrama =D
Masa tengah tengok Detective Conan The Movie 15:Quarter of Silence, terperasan satu character ni, pakai badge "SP". Peminat Jdorama macam aku mesti perasan "SP" ni apa. SP ni ialah Security Police, ala-ala bodyguard kepada VVIP. So bila ternampak pasal SP tu, teringat pasal harddisk yang ada drama SP lakonan Okada Junichi. nak tahu pasal cerita tu silalah google ea. Yang pasti, cerita ni penuh dengan action and Okada Junnichi mecha kakkoii ^^
Berbalik kepada harddisk tadi, tak silap awal tahun lepas, 500GB harddisk aku masuk virus dan tak dapat diselamatkan. Maka hilanglah segala treasures yang selama ni aku kumpul, especially yang paling aku sayang, JDrama. Ni disebabkan dekat kolej tak ramai peminat jdrama, kpop ramai la. So sumber jdrama memang sangat terhad.
Antara jdrama yang hilang, yang aku sangat suka ulang tengok termasuklah;
1) Security Police (SP)
2) Tantei Gakuen Q
3) Liar Game (Season 1, 2, movie)
4) Detective Conan live adaptation
5) Yasuko to Kenji
6) Atashinchi no danshi
7) Iryu
8) Risou no musuko
9) Bloody Monday
10) Hayami-san to yobareru hi (yang ni x sampai seminggu download)
11) Zettai Kareshi
12) Hana yori dango
13) dan banyak lagi sampai dah tak ingat, termasuklah anime
Sebahagian portion HD aku ada kpop nyer stuff macam Running Man, Family Outing, We Got Married season 1 pastu a few dramas. Yang lain x berapa sedih hilang sebab ada banyak sumber except We Got Married season 1. Itu memang rare kalau orang ada. Sayangnya sampai sekarang aku x jumpa orang yang ada WGM season 1.
Of course, the greatest regret sebab hilang jdrama. Almost 2 tahun kumpul, HD dah hampir penuh, dalam sekelip mata ia hilang. Tapi, x pelah, redha je la. Mungkin ada lah hikmahnya yang aku x nampak.
Walau apapun, aku masih berusaha kumpul balik cerita-cerita yang aku ada since kadang-kadang aku suka tengok balik, especially kalau action....hehehe.....
p/s: Kena beli HD baru, satu HD untuk daijina JDrama, satu lagi untuk Kdrama =D
Friday, January 18, 2013
suka suki
Last time aku pernah buat personality test ni. So this time aku buat balik, somehow banyak yang dah berubah.
Here....
Your view on yourself:
Other people find you very interesting, but you are really hiding your true self. Your friends love you because you are a good listener. They'll probably still love you if you learn to be yourself with them.
The type of girlfriend/boyfriend you are looking for:
You like serious, smart and determined people. You don't judge a book by its cover, so good-looking people aren't necessarily your style. This makes you an attractive person in many people's eyes.
Your readiness to commit to a relationship:
You are ready to commit as soon as you meet the right person. And you believe you will pretty much know as soon as you might that person.
The seriousness of your love:
You like to flirt and behave seductively. The opposite sex finds this very attractive, and that's why you'll always have admirers hanging off your arms. But how serious are you about choosing someone to be in a relationship with?
Your views on education
Education is very important in life. You want to study hard and learn as much as you can.
The right job for you:
You're a practical person and will choose a secure job with a steady income. Knowing what you like to do is important. Find a regular job doing just that and you'll be set for life.
How do you view success:
You are afraid of failure and scared to have a go at the career you would like to have in case you don't succeed. Don't give up when you haven't yet even started! Be courageous.
What are you most afraid of:
You are afraid of things that you cannot control. Sometimes you show your anger to cover up how you feel.
Who is your true self:
You are full of energy and confidence. You are unpredictable, with moods changing as quickly as an ocean. You might occasionally be calm and still, but never for long.
p/s: this is just for fun ^^ boleh try buat kat sini
dan.....ada yang x betul pun
Here....
Your view on yourself:
Other people find you very interesting, but you are really hiding your true self. Your friends love you because you are a good listener. They'll probably still love you if you learn to be yourself with them.
The type of girlfriend/boyfriend you are looking for:
You like serious, smart and determined people. You don't judge a book by its cover, so good-looking people aren't necessarily your style. This makes you an attractive person in many people's eyes.
Your readiness to commit to a relationship:
You are ready to commit as soon as you meet the right person. And you believe you will pretty much know as soon as you might that person.
The seriousness of your love:
You like to flirt and behave seductively. The opposite sex finds this very attractive, and that's why you'll always have admirers hanging off your arms. But how serious are you about choosing someone to be in a relationship with?
Your views on education
Education is very important in life. You want to study hard and learn as much as you can.
The right job for you:
You're a practical person and will choose a secure job with a steady income. Knowing what you like to do is important. Find a regular job doing just that and you'll be set for life.
How do you view success:
You are afraid of failure and scared to have a go at the career you would like to have in case you don't succeed. Don't give up when you haven't yet even started! Be courageous.
What are you most afraid of:
You are afraid of things that you cannot control. Sometimes you show your anger to cover up how you feel.
Who is your true self:
You are full of energy and confidence. You are unpredictable, with moods changing as quickly as an ocean. You might occasionally be calm and still, but never for long.
p/s: this is just for fun ^^ boleh try buat kat sini
dan.....ada yang x betul pun
exaggerate is my middle name ;P
Assalamualaikum
Petang tadi baru selesai diskus data dengan Prof dan Dr (both are my supervisors-and they are husband and wife). Everytime Dr (my main sv) cakap Prof ada sama, rasa takut nak jumpa datang. EVERYTIME! No kidding! Prof bagi aura orang serius, and of course I respect him a lot since dia expert dalam polymer ni.
Supposedly petang tadi aku kena present slide untuk coming conference kat Penang, but aku bagitahu Dr boleh postpone presentation x, sebab kalau boleh hari ni nak discuss data yang aku baru siapkan. Dr said OK and dia cakap if petang ni ada masa kita present terus je la.
So bermulala episode meroyanku. Dalam masa dua hari ni, aku stay aje kat bilik, siapkan calculations bagai, siapkan slide sambil baca balik journals yang dah lama x baca. Hehehe....Masa tengah buat slide, aku plotla graph nak tengok pattern....suprisingly graph aku x ada pattern! kejap naik, pastu turun, pastu naik balik! apa jadi?!!! Dengan perasaan yang cemas, gelabah dan panik, apa lagi, habis semua journals dibelek, tengok kalau previous researchers dapat pattern pelik macam aku. Of course, memang x ada! Im the only one with the weird data.
Jadi dalam masa dua hari ni, memang kerja aku cari reasons kenapa aku x dapat result yang diharapkan. Faham-faham aje la, its impossible. Dalam journal semua nak cantik. Rasa stress, serabut semua benda negatif start menggoda aku. Macam-macam dah fikir. "im not a good student la", "mesti prof dengan dr kecewa dengan akula", "im not suited to do researchla" dan banyak lagi yang x dapat nak ditulis. Siap meroyan kat twitter! Aku ada dua twitter acc, dua2 meroyan kat situ. even dekat fandom *sighs*
Then Dr message cakap meeting postpone pukul 4 (kitaorang sepatutnya jumpa at 3). Bayangkan, aku dahla resah, x tenang jiwa, pastu Dr message kena tunda lagi sejam! Oh MY! Im going craaayyyyyzeeee......Rasa kepala nak meletop dengan pelbagai assumptions!
Then, sampai pada masa yang dijanjikan, Prof tengok data, the prof agak hairan kenapa data aku pelik. Bak kata orang, "tergerak hati" nak sebut "dua data ni menggunakan method yang berbeza". Allah gerakkan hati aku untuk explain! Pastu Prof dengan muka yang....ummm.....faham(?)....Prof sebut "I see.....Patutla". At that moment aku rasa burden aku dah terbang melayang-melayang. No more negative assumptions semua! Oh thank you Allah!
Seriously before ni aku tak terfikir langsung, pasal aku compilekan sekali data yang menggunakan method yang berbeza. Actually aku nak buat comparison, tapi since the first method tak siap sepenuhnya lagi, dan aku terus sekalikan kedua-dua data, tu yang jadi weird. huhuhuhu......my bad! And lastly discussion kami ended smoothly. Dan aku balik dengan hati yang gembira.
Aigoo~~~
Masa driving tadi, tiba-tiba terasa macam, walaupun kecil tapi aku rasa gembira! rasa macam dah lama x segembira macam ni.
Apa-apa pun, lets keep fighting! Lagi dua minggu nak present dekat Penang! x boleh berjimba sangat! Ganbatte!
p/s: I need a rest!
Petang tadi baru selesai diskus data dengan Prof dan Dr (both are my supervisors-and they are husband and wife). Everytime Dr (my main sv) cakap Prof ada sama, rasa takut nak jumpa datang. EVERYTIME! No kidding! Prof bagi aura orang serius, and of course I respect him a lot since dia expert dalam polymer ni.
Supposedly petang tadi aku kena present slide untuk coming conference kat Penang, but aku bagitahu Dr boleh postpone presentation x, sebab kalau boleh hari ni nak discuss data yang aku baru siapkan. Dr said OK and dia cakap if petang ni ada masa kita present terus je la.
So bermulala episode meroyanku. Dalam masa dua hari ni, aku stay aje kat bilik, siapkan calculations bagai, siapkan slide sambil baca balik journals yang dah lama x baca. Hehehe....Masa tengah buat slide, aku plotla graph nak tengok pattern....suprisingly graph aku x ada pattern! kejap naik, pastu turun, pastu naik balik! apa jadi?!!! Dengan perasaan yang cemas, gelabah dan panik, apa lagi, habis semua journals dibelek, tengok kalau previous researchers dapat pattern pelik macam aku. Of course, memang x ada! Im the only one with the weird data.
Jadi dalam masa dua hari ni, memang kerja aku cari reasons kenapa aku x dapat result yang diharapkan. Faham-faham aje la, its impossible. Dalam journal semua nak cantik. Rasa stress, serabut semua benda negatif start menggoda aku. Macam-macam dah fikir. "im not a good student la", "mesti prof dengan dr kecewa dengan akula", "im not suited to do researchla" dan banyak lagi yang x dapat nak ditulis. Siap meroyan kat twitter! Aku ada dua twitter acc, dua2 meroyan kat situ. even dekat fandom *sighs*
Then Dr message cakap meeting postpone pukul 4 (kitaorang sepatutnya jumpa at 3). Bayangkan, aku dahla resah, x tenang jiwa, pastu Dr message kena tunda lagi sejam! Oh MY! Im going craaayyyyyzeeee......Rasa kepala nak meletop dengan pelbagai assumptions!
Then, sampai pada masa yang dijanjikan, Prof tengok data, the prof agak hairan kenapa data aku pelik. Bak kata orang, "tergerak hati" nak sebut "dua data ni menggunakan method yang berbeza". Allah gerakkan hati aku untuk explain! Pastu Prof dengan muka yang....ummm.....faham(?)....Prof sebut "I see.....Patutla". At that moment aku rasa burden aku dah terbang melayang-melayang. No more negative assumptions semua! Oh thank you Allah!
Seriously before ni aku tak terfikir langsung, pasal aku compilekan sekali data yang menggunakan method yang berbeza. Actually aku nak buat comparison, tapi since the first method tak siap sepenuhnya lagi, dan aku terus sekalikan kedua-dua data, tu yang jadi weird. huhuhuhu......my bad! And lastly discussion kami ended smoothly. Dan aku balik dengan hati yang gembira.
Aigoo~~~
Masa driving tadi, tiba-tiba terasa macam, walaupun kecil tapi aku rasa gembira! rasa macam dah lama x segembira macam ni.
Apa-apa pun, lets keep fighting! Lagi dua minggu nak present dekat Penang! x boleh berjimba sangat! Ganbatte!
p/s: I need a rest!
Tuesday, January 15, 2013
small reunion
Assalamualaikum ^^
Hari Sabtu yg lepas, tanpa dirancang aku dapat jumpa salah seorang my closest friend dekat MRSMKT dulu, Ain. Actually, ianya berlaku secara kebetulan, bila aku ternampak tweet Ain yang mengatakan dia berada di Skudai, sambil jalan2 dekat USS. So lepas exchange few tweets, kitaorang decided nak jumpa. After I picked up Ain dekat kolej, kitaorang decided nak lepak dekat Meranti je since dia da makan, and aku pun still kenyang lagi.
Bila da berjumpa, macam-macam la yang kitaorang borakkan. Daripada nama cikgu sampailah kepada hal ehwal semasa. Yang kelakarnya, honestly kitaorang da tak berapa ingat nama cikgu-cikgu. Memang struggle jugakla malam tu kasik ingat. Hehehe....
Seronok sebenarnya jumpa kawan yang dah lima tahun tak bertemu. LIMA TAHUN! wow!!! Last time jumpa ambil result spm, tapi kejap sangat. Lepas tu masing-masing bawak hal sendiri. Bila dah jumpa Ain, rasa rindu dekat kawan-kawan makin membuak-membuak.
Teringat masa dekat MRSMKT, kitaorang dulu bertujuh. Me, Ain, Intan, Elly, Una, Mia and Amani. Kitaorang selalu lepak sama-sama, makan sama-sama. Kesimpulannya bersama-samalah. Segala benda kitaorang share, even sape crush kitaorang dulu. Hehe....Kalau korang nak taw, I still ingat lagi sape suka kat sape....hehehe.....
After 5 years, kitaorang belum berkesempatan nak berkumpul beramai-ramai. I hope someday kita semua dapat berkumpul ramai-ramai. Buat small gathering. Mesti seronok dan happening!
p/s: Miss you friends =D
Hari Sabtu yg lepas, tanpa dirancang aku dapat jumpa salah seorang my closest friend dekat MRSMKT dulu, Ain. Actually, ianya berlaku secara kebetulan, bila aku ternampak tweet Ain yang mengatakan dia berada di Skudai, sambil jalan2 dekat USS. So lepas exchange few tweets, kitaorang decided nak jumpa. After I picked up Ain dekat kolej, kitaorang decided nak lepak dekat Meranti je since dia da makan, and aku pun still kenyang lagi.
Bila da berjumpa, macam-macam la yang kitaorang borakkan. Daripada nama cikgu sampailah kepada hal ehwal semasa. Yang kelakarnya, honestly kitaorang da tak berapa ingat nama cikgu-cikgu. Memang struggle jugakla malam tu kasik ingat. Hehehe....
Seronok sebenarnya jumpa kawan yang dah lima tahun tak bertemu. LIMA TAHUN! wow!!! Last time jumpa ambil result spm, tapi kejap sangat. Lepas tu masing-masing bawak hal sendiri. Bila dah jumpa Ain, rasa rindu dekat kawan-kawan makin membuak-membuak.
Teringat masa dekat MRSMKT, kitaorang dulu bertujuh. Me, Ain, Intan, Elly, Una, Mia and Amani. Kitaorang selalu lepak sama-sama, makan sama-sama. Kesimpulannya bersama-samalah. Segala benda kitaorang share, even sape crush kitaorang dulu. Hehe....Kalau korang nak taw, I still ingat lagi sape suka kat sape....hehehe.....
After 5 years, kitaorang belum berkesempatan nak berkumpul beramai-ramai. I hope someday kita semua dapat berkumpul ramai-ramai. Buat small gathering. Mesti seronok dan happening!
![]() |
| Me and Ain =D |
Friday, January 11, 2013
Japan, I miss u
Assalamualaikum ^^
Lately, keinginan nak pergi Jepun makin membuak-buak. Sape2 yang kenal I, memang tawla I memang hardcore Jpop (please and please and please, jgn tertukar Jpop and Kpop, they are different!) hehehe....memang dah pernah jejak dekat Osaka, tapi rasa x puas. Rasa macam x explore habis, since pergi untuk university visit, bukan country visit. LOL.
Tapi, semenjak tengok Rurouni Kenshin (live adaptation movie, anime, manga) perasaan tu makin membuak-buak especially sebab Rurouni Kenshin ni era samurai, rasa classic/cultural tu sangat kuat. errr......apa yang I membebel ni? im confuse @.@"
Anyways, since tengok RK, rasa tarikan culture dia tu kuat. Tu yang buat I nak sangat pergi sana! So tadi after lunch menggedik bukak MAS dengan Firefly, check harga flight. Pheww.....MAS memang mahal. Tapi berbaloi naik. AirAsia murahla, almost half dari tambang MAS, tapi....um...you know la ek.
But then, walaupun harga flight murah, and I nak pergi time winter since I suka sejuk, memang tengah berkira la jugak. Again.....satu kata keramat bermain dalam kepala. NO MONEY NO TALK. LOL.....yeah.....budget agak tight, dengan real life lagi, dengan fandom lagi. upps!!! so.......i might need to reconsider. Maybe kena pergi winter next year, if belom kawin la ;P
Apa-apa pun, nanti bila nak pergi, I want to travel dekat rural area. If Osaka, then kawasan kampung dekat Osaka. If Tokyo, then kawasan kampung dekat Tokyo. xperlu kampung sangat, cukupla dapat tengok kawasan2 perumahan dekat situ.selalu bila tengok Jdrama, dorang buat dalam rumah, design dia quite nice and simple. Me likey ^^ And then, kalau ada duit lebih, nak jejak Kyoto! Actually this is a must! Tempat ni tempat asal Kenshin (my samurai boyfie ;p) hehehe......so nak jugak feel era samurai, around 1867 camtu. If ada la. Probably kena cari dojo mana2, kalau dorang bukak untuk public.
So, start saving from now. Susah since perbelanjaan tu tinggi. Well, nak satu benda ni, kena sacrifice benda lain kan. Start dari sekarang, kena review budget, jangan spend emotionally..hohoho. And pray for me ea, so that this dream of mine akan tercapai, SOON!
p/s:Kame Nippon matte yo!
Lately, keinginan nak pergi Jepun makin membuak-buak. Sape2 yang kenal I, memang tawla I memang hardcore Jpop (please and please and please, jgn tertukar Jpop and Kpop, they are different!) hehehe....memang dah pernah jejak dekat Osaka, tapi rasa x puas. Rasa macam x explore habis, since pergi untuk university visit, bukan country visit. LOL.
Tapi, semenjak tengok Rurouni Kenshin (live adaptation movie, anime, manga) perasaan tu makin membuak-buak especially sebab Rurouni Kenshin ni era samurai, rasa classic/cultural tu sangat kuat. errr......apa yang I membebel ni? im confuse @.@"
Anyways, since tengok RK, rasa tarikan culture dia tu kuat. Tu yang buat I nak sangat pergi sana! So tadi after lunch menggedik bukak MAS dengan Firefly, check harga flight. Pheww.....MAS memang mahal. Tapi berbaloi naik. AirAsia murahla, almost half dari tambang MAS, tapi....um...you know la ek.
But then, walaupun harga flight murah, and I nak pergi time winter since I suka sejuk, memang tengah berkira la jugak. Again.....satu kata keramat bermain dalam kepala. NO MONEY NO TALK. LOL.....yeah.....budget agak tight, dengan real life lagi, dengan fandom lagi. upps!!! so.......i might need to reconsider. Maybe kena pergi winter next year, if belom kawin la ;P
Apa-apa pun, nanti bila nak pergi, I want to travel dekat rural area. If Osaka, then kawasan kampung dekat Osaka. If Tokyo, then kawasan kampung dekat Tokyo. xperlu kampung sangat, cukupla dapat tengok kawasan2 perumahan dekat situ.selalu bila tengok Jdrama, dorang buat dalam rumah, design dia quite nice and simple. Me likey ^^ And then, kalau ada duit lebih, nak jejak Kyoto! Actually this is a must! Tempat ni tempat asal Kenshin (my samurai boyfie ;p) hehehe......so nak jugak feel era samurai, around 1867 camtu. If ada la. Probably kena cari dojo mana2, kalau dorang bukak untuk public.
So, start saving from now. Susah since perbelanjaan tu tinggi. Well, nak satu benda ni, kena sacrifice benda lain kan. Start dari sekarang, kena review budget, jangan spend emotionally..hohoho. And pray for me ea, so that this dream of mine akan tercapai, SOON!
p/s:
Thursday, December 27, 2012
sweet sour-masa form 4
Assalamualaikum
Tadi, masa tengah fikir baju mana nak pakai untuk esok, tiba-tiba teringat kenangan masa tingkatan 4. Boleh dikatakan, kenangan pahit jugakla bagi manusia yang tak suka konflik macam aku.
Ada satu hari, hari Rabu tak silap di mana sekolah aku (SMK Tengku Mahmud, Besut), macam biasa ada hari kokurikulum. Jadi pada hari itu, kami semua pakai baju tshirt sekolah warna merah dengan seluar slack/track hitam.
Nak dijadikan cerita, aku tak suka pakai seluar track sebab nampak menggelebor *besar*. Tapi nak pakai slack, x ada. So aku pakaila cotton slack warna hitam. Dari jauh memang tak nampak macam cotton slack sebab hitam. Dah beberapa kali aku pakai, so far x kena tangkap hinggalah pada suatu hari......
Masa kami tengah berbaris untuk perhimpunan, tiba-tiba cikgu disiplin sekolah *x ingat nama, tapi muka dia sampai sekarang aku ingat* sentuh seluar aku dan cakap "awak ke belakang". Ditakdirkan pada hari itu, aku didapati bersalah kerana memakai cotton slack ke sekolah. Dengan hati yang sebal, aku ke belakang, berbaris bersama-sama mereka-mereka yang terang-terang buat salah *pakai Jeans kaler biru muda pulak tu!* dan yang lain-lain. Apabila perhimpunan tamat, mereka yang selamat bergerak ke kelas sambil tertanya-tanya mengapakah kami berdiri di belakang, tidak bergerak.
Apabila semua pelajar telah masuk ke kelas dan tinggal kami yang 'bersalah', cikgu disiplin datang sambil menggepal buku tebal untuk dijadikan sebagai rotan. Akibat kesalahan kami, kami disebat di tangan dengan buku yang tebal itu. Sakit memangla sakit, tetapi sakit di hati lebih parah!
Selesai hukuman, aku kembali ke dalam kelas dengan hati yang saaaaaaangat sebal! Pertamanya, aku tak rasa aku buat salah. Tidak dinyatakan pemakaian cotton slack ke sekolah adalah salah. Hehe
Keduanya, MALU sangat! bayangkan kalau the-so-called-crush you nampak! OMG! Mana nak letak muka!!!!
So sampai sahaja ke kelas....oh lupa, hari tu kami ada test mathematic, dahla masa pertama. Hati belum settle down lagi, nak kena jawab test pulak T____T what a day. Ummmm....aku masuk ke kelas, cikgu math aku faham apa yang berlaku bertanyakan pada aku "OK ke nak jawab test". Aku angguk aje lah. Nak jawab tak OK, tak pasal2 dapat F. So, cikgu bagi kertas soalan pada aku dan aku merenung je kertas soalan tu. Kelas pada waktu tu dah senyap memandangkan dorang da start awal daripada aku.
Masa aku belek kertas soalan, tiba-tiba aku rasa sebak lalu aku terus menangis! OMG!!!! aku menangis sambil menjawab soalan MATH! memang.........Xyah cakapla, baju dah basah dek aku kesat air mata.....Bukan senang nak tahan diri dari menangis, especially masa tengah jawab test! macam-macam aku fikir masa tu! Rasa marah, sedih, kecewa....SEMUA!
Agak lama jugak baru aku boleh tenangkan diri. X keluar pun dari kelas. Still duduk kat seat sama sambil renung kertas masa nangis. Lepas da reda, emosi da stabil, aku terus jawab soalan. Buat aje....betul atau salah dah tak kesah =(
Nak dijadikan cerita, masa result keluar, aku dapat the highest mark dalam Math! Soalan math yang aku buat dalam keadaan menangis, aku dapat the highest! Oh my......memang awesome!
Hahaha....tu la antara pengalaman waktu form 4 masa sekolah tu before aku pindah MRSM Kuala Terengganu. Sebab merajuk dengan sekolah tu la aku pindah sekolah.....hahaha...just kidding. Sampai sekarang, honestly tiap kali teringat peristiwa tu, hati rasa.....sebal....kecewa....Betul ke aku buat salah masa tu? hmmm.....
Benda dah 6 tahun dah, tapi still clear dalam kepala =D Tapi macam orang cakap, let bygone be bygone. Buang yang keruh ambil yang jernih.
Bye~~~
Tadi, masa tengah fikir baju mana nak pakai untuk esok, tiba-tiba teringat kenangan masa tingkatan 4. Boleh dikatakan, kenangan pahit jugakla bagi manusia yang tak suka konflik macam aku.
Ada satu hari, hari Rabu tak silap di mana sekolah aku (SMK Tengku Mahmud, Besut), macam biasa ada hari kokurikulum. Jadi pada hari itu, kami semua pakai baju tshirt sekolah warna merah dengan seluar slack/track hitam.
Nak dijadikan cerita, aku tak suka pakai seluar track sebab nampak menggelebor *besar*. Tapi nak pakai slack, x ada. So aku pakaila cotton slack warna hitam. Dari jauh memang tak nampak macam cotton slack sebab hitam. Dah beberapa kali aku pakai, so far x kena tangkap hinggalah pada suatu hari......
Masa kami tengah berbaris untuk perhimpunan, tiba-tiba cikgu disiplin sekolah *x ingat nama, tapi muka dia sampai sekarang aku ingat* sentuh seluar aku dan cakap "awak ke belakang". Ditakdirkan pada hari itu, aku didapati bersalah kerana memakai cotton slack ke sekolah. Dengan hati yang sebal, aku ke belakang, berbaris bersama-sama mereka-mereka yang terang-terang buat salah *pakai Jeans kaler biru muda pulak tu!* dan yang lain-lain. Apabila perhimpunan tamat, mereka yang selamat bergerak ke kelas sambil tertanya-tanya mengapakah kami berdiri di belakang, tidak bergerak.
Apabila semua pelajar telah masuk ke kelas dan tinggal kami yang 'bersalah', cikgu disiplin datang sambil menggepal buku tebal untuk dijadikan sebagai rotan. Akibat kesalahan kami, kami disebat di tangan dengan buku yang tebal itu. Sakit memangla sakit, tetapi sakit di hati lebih parah!
Selesai hukuman, aku kembali ke dalam kelas dengan hati yang saaaaaaangat sebal! Pertamanya, aku tak rasa aku buat salah. Tidak dinyatakan pemakaian cotton slack ke sekolah adalah salah. Hehe
Keduanya, MALU sangat! bayangkan kalau the-so-called-crush you nampak! OMG! Mana nak letak muka!!!!
So sampai sahaja ke kelas....oh lupa, hari tu kami ada test mathematic, dahla masa pertama. Hati belum settle down lagi, nak kena jawab test pulak T____T what a day. Ummmm....aku masuk ke kelas, cikgu math aku faham apa yang berlaku bertanyakan pada aku "OK ke nak jawab test". Aku angguk aje lah. Nak jawab tak OK, tak pasal2 dapat F. So, cikgu bagi kertas soalan pada aku dan aku merenung je kertas soalan tu. Kelas pada waktu tu dah senyap memandangkan dorang da start awal daripada aku.
Masa aku belek kertas soalan, tiba-tiba aku rasa sebak lalu aku terus menangis! OMG!!!! aku menangis sambil menjawab soalan MATH! memang.........Xyah cakapla, baju dah basah dek aku kesat air mata.....Bukan senang nak tahan diri dari menangis, especially masa tengah jawab test! macam-macam aku fikir masa tu! Rasa marah, sedih, kecewa....SEMUA!
Agak lama jugak baru aku boleh tenangkan diri. X keluar pun dari kelas. Still duduk kat seat sama sambil renung kertas masa nangis. Lepas da reda, emosi da stabil, aku terus jawab soalan. Buat aje....betul atau salah dah tak kesah =(
Nak dijadikan cerita, masa result keluar, aku dapat the highest mark dalam Math! Soalan math yang aku buat dalam keadaan menangis, aku dapat the highest! Oh my......memang awesome!
Hahaha....tu la antara pengalaman waktu form 4 masa sekolah tu before aku pindah MRSM Kuala Terengganu. Sebab merajuk dengan sekolah tu la aku pindah sekolah.....hahaha...just kidding. Sampai sekarang, honestly tiap kali teringat peristiwa tu, hati rasa.....sebal....kecewa....Betul ke aku buat salah masa tu? hmmm.....
Benda dah 6 tahun dah, tapi still clear dalam kepala =D Tapi macam orang cakap, let bygone be bygone. Buang yang keruh ambil yang jernih.
Bye~~~
Friday, November 30, 2012
hello hello hello
Assalamualaikum
Bila orang tanya, "ogenki desu ka?" jawab balik "genki desu....."
maksudnya "sihat x?" so jawapannya mestilah "sihat....."
hehehehe.....saje mengarut dalam blog hari ni. actually tengah bosan sebab dekat lab x ada orang, dan aku berseorangan dalam lab menahan ngantuk akibat the-so-called imsomnia....hahaha....mana taknya, tengah2 tidur, teringat assignment kelas Tamadun tak buat lagi, terus bangkit dan buat apa yg mampu dulu.....haissshhhh.....kalau macam ni lah hari2, pengsan x?
so wassup? cheewah....
p/s: adakah kesan x cukup tidur = sakit belakang?
Bila orang tanya, "ogenki desu ka?" jawab balik "genki desu....."
maksudnya "sihat x?" so jawapannya mestilah "sihat....."
hehehehe.....saje mengarut dalam blog hari ni. actually tengah bosan sebab dekat lab x ada orang, dan aku berseorangan dalam lab menahan ngantuk akibat the-so-called imsomnia....hahaha....mana taknya, tengah2 tidur, teringat assignment kelas Tamadun tak buat lagi, terus bangkit dan buat apa yg mampu dulu.....haissshhhh.....kalau macam ni lah hari2, pengsan x?
so wassup? cheewah....
p/s: adakah kesan x cukup tidur = sakit belakang?
Friday, October 12, 2012
later.....?
Assalamualaikum....
Rasa nak update, nak membebel je....tapi......
Hehe....nantilah....bye =D
Rasa nak update, nak membebel je....tapi......
Hehe....nantilah....bye =D
Sunday, September 30, 2012
saje suka-suka
Assalam.
Masa aku tengah baca blog seseorang, ada post pasal personality kuiz. So aku try, and here we are^^
Masa aku tengah baca blog seseorang, ada post pasal personality kuiz. So aku try, and here we are^^
Your view on yourself:
You are down-to-earth and people like you because you are so straightforward. You are an efficient problem solver because you will listen to both sides of an argument before making a decision that usually appeals to both parties.
The type of girlfriend/boyfriend you are looking for:
You like serious, smart and determined people. You don't judge a book by its cover, so good-looking people aren't necessarily your style. This makes you an attractive person in many people's eyes.
Your readiness to commit to a relationship:
You prefer to get to know a person very well before deciding whether you will commit to the relationship.
The seriousness of your love:
You like to flirt and behave seductively. The opposite sex finds this very attractive, and that's why you'll always have admirers hanging off your arms. But how serious are you about choosing someone to be in a relationship with?
Your views on education
Education is very important in life. You want to study hard and learn as much as you can.
The right job for you:
You're a practical person and will choose a secure job with a steady income. Knowing what you like to do is important. Find a regular job doing just that and you'll be set for life.
How do you view success:
Success in your career is not the most important thing in life. You are content with what you have and think that being with someone you love is more than spending all of your precious time just working.
What are you most afraid of:
You are afraid of having no one to rely on in times of trouble. You don't ever want to be unable to take care of yourself. Independence is important to you.
Who is your true self:
You are full of energy and confidence. You are unpredictable, with moods changing as quickly as an ocean. You might occasionally be calm and still, but never for long.
~Ada yang betul dan ada yang aku sendiri x sure. Apa-apa pun, aku buat just for fun. Kalau nak try boleh buat kat sini.
Subscribe to:
Posts (Atom)
