Sunday, January 20, 2013

yang hilang.....

Assalamualaikum

Masa tengah tengok Detective Conan The Movie 15:Quarter of Silence, terperasan satu character ni, pakai badge "SP". Peminat Jdorama macam aku mesti perasan "SP" ni apa. SP ni ialah Security Police, ala-ala bodyguard kepada VVIP. So bila ternampak pasal SP tu, teringat pasal harddisk yang ada drama SP lakonan Okada Junichi. nak tahu pasal cerita tu silalah google ea. Yang pasti, cerita ni penuh dengan action and Okada Junnichi mecha kakkoii ^^

Berbalik kepada harddisk tadi, tak silap awal tahun lepas, 500GB harddisk aku masuk virus dan tak dapat diselamatkan. Maka hilanglah segala treasures yang selama ni aku kumpul, especially yang paling aku sayang, JDrama. Ni disebabkan dekat kolej tak ramai peminat jdrama, kpop ramai la. So sumber jdrama memang sangat terhad.

Antara jdrama yang hilang, yang aku sangat suka ulang tengok termasuklah;
1) Security Police (SP)
2) Tantei Gakuen Q
3) Liar Game (Season 1, 2, movie)
4) Detective Conan live adaptation
5) Yasuko to Kenji
6) Atashinchi no danshi
7) Iryu
8) Risou no musuko
9) Bloody Monday
10) Hayami-san to yobareru hi (yang ni x sampai seminggu download)
11) Zettai Kareshi
12) Hana yori dango
13) dan banyak lagi sampai dah tak ingat, termasuklah anime

Sebahagian portion HD aku ada kpop nyer stuff macam Running Man, Family Outing, We Got Married season 1 pastu a few dramas. Yang lain x berapa sedih hilang sebab ada banyak sumber except We Got Married season 1. Itu memang rare kalau orang ada. Sayangnya sampai sekarang aku x jumpa orang yang ada WGM season 1.

Of course, the greatest regret sebab hilang jdrama. Almost 2 tahun kumpul, HD dah hampir penuh, dalam sekelip mata ia hilang. Tapi, x pelah, redha je la. Mungkin ada lah hikmahnya yang aku x nampak.

Walau apapun, aku masih berusaha kumpul balik cerita-cerita yang aku ada since kadang-kadang aku suka tengok balik, especially kalau action....hehehe.....

p/s: Kena beli HD baru, satu HD untuk daijina JDrama, satu lagi untuk Kdrama =D

No comments: