Monday, May 10, 2010

Latihan Industri Part II

21.32pm Monday 10/5/10

Assalamualaikum....

Minna-san konnichiwa
Genki desuka???

So, skarang ne da 3 minggu aku menjalani latihan industri kat Hospital Tengku Anis, Pasir Puteh, Kelantan di Jabatan Patologi....so many things I learned....and so many mistakes I made...hehe....nasi bek tak meletup mesin...huhuhu...
daijoubu yo....genki ne!!!!(tak mengapa....hepi ya!!!)
hari ne, budak baru masuk...orangnya dari PTPL, amik jurusan makmal...memang dorangnyer LI related la ngan apa yang dorang blaja....and first day dorang kat sini, habes sumer orang dorang baham kak walaupun technically dorang lagi tua dari aku....hampeh...kalu nak panggil pown...tengok2la dulu....sekurang2nya analisis dulu persekitaran....tapi tak perla.....benda kecik jangan dibesar2kan...tiada gunanya....

minggu ne merupakan minggu terakhir aku kat biochem....so aku akan merelax2kan diri aku...sebab ada orang baru...masa untuk membuli....hahaha...

actually aku nak citer benda len, tapi aku lupa..tak kesahla....yang pastinya hari ne hari yang malang buat kami dak2 yang lama...

1)ntah macm mana, aku ngan partner aku silap wat sample analysis, and resultnya aku da bagi kat tuannya, sebelum sempat kitaorang repeat...haish...memangla staff tak blame kitaorang, especially kawan aku ne sebab mostly dia yang handle tapi besala, rasa tak seronok becoz sepatutnya kitaorang menolong, bukan nya menambahkan masalah...dahla, hari ne patient ramai...memang melimpah ruah...nak tercabut tulang kaki kehulur kehilir...mcm doctor wat on call....hahaha....

2)bila da ramai manusia menunggu result dorang yang tak kunjung tiba, tetiba pengarah hospital datang...ntah apa benda dia cakap kat staff, tapi mcm something yang tak sodap didengar....dari persepsi aku, pengarah ni kinda tegas, cakap pown direct je....tapi kalu aku tak silap dengar, dia mcm tak puas hati sebab ramai sgt patient tunggu, da tak sabar nak amik result msg2...

3)kitaorang bukan tak nak wat cepat2, tapi masalahnya, mesin yang kitaorang besa guna, ada masalah....mula2 QC tak ley baca, pastu salah key in data....haish....seb bek tak meletup....(meletup lagi baik)....staff pown cam fed up jer sebab mesin wat hal....da nak wat camner, dorang kata nak tunggu, so tunggula....mesin buat hal skali pown, kena tunggu gak....hahaha*evil laughs*

4)msa nak solat zohor, tak ley nak lepak lama2 kat surau.besanya kitaorang lepak lelama kat surau...kawan2 aku kena sound ngan jururawat sebab lepak kat surau...ala...masa kitaorang ngah lepak, dia baru nak gi makan...relaxla....bukan dia nak solat terus....geram la juga....kalu ye pown kitaorang nyer salah -yang sememangnya salah pown-at least tegur elok2...ne di soundnya dorang...nasib bek aku tader kat situ, kalu tak maunya bersap gak kowt...dahla penat, sample banyak giler nak analyse...nak ajar dak baru lagi...haish....

5)aku tengok kawan aku donate blood, masa jururawat nak masukkan jarum, rasa semacam jer...nak muntah...berdebar2...rasa gelap jer kejap dunia aku ne....nasib bek tak pitam....masa aku da rasa pelik, aku kuar....ambil angin....hasih...akhirnya sampai ke sudah aku rasa tak sedap badan....tu blom aku nak derma darah-teringin tapi takut-

6)besala ada orang baru, so rasa cam tak sronok jer...bukan apa, takut tak bley baik...yela, yang masuk 4 orang....satu geng....aku, kawan aku ima n dak2 UMT da 3 minggu kenal, so mcm boley get along la....harap2 ngan dak PTPL boley baik

dalam masa 3 minggu ne, mcm2 aku blaja....yang paling penting mcm mana kita nak sesuaikan diri ngan suasana baru...
dan betapa penatnya bekerja mencari nafkah...selama ne nak duit, mintak aje kat mama ngan abah...membazir tak membazir lain kira

tu jela kowt aku nak citer...kalu ada benda and aku rasa rajin nak menulis, aku akan update...kalu tak, wassalam yer...

sore ja....

No comments: