Monday, May 17, 2010

BLOOD BANK

17/5/10 Monday 7.00pm

Assalamualaikum....

Da lama rasanya tak update blog..internet connection da OK, tapi laptop aku plop ada masalah setting untuk modem baru, so kena la pakai laptop mama dulu...

OK pasal blood bank, lepas da 3 minggu aku kat biochem unit, aku ditukarkan ke blood bank... Alhamdulillah, stakat ne nampak darah tak muntah lagi...cuma bila nampak blood plasma~berlendir2 tue~ geli gak la tekak aku....cuma masalah skarang, bila aku tengok jarum....nak2 kalu jarum yg gedabak besar untuk orng yg nak donate blood....haila....lemah betul aku bab2 jarum ne...

hari ne, aku tengok 3 orang donate blood. sorang pesakit luar, and 2 orang lagi kawan2 praktikal aku...haish....napela dorang donate masa aku kat unit tue...sajela tue....
jururawat yg in charge da puas suruh aku donate gak, hari ne jugak, tapi aku puas ngelak...aku bukan tamau wat, nak sangat2, tapi bila aku tengok jarum, pegang borang menderma darah pown boleh menggeletar....lom masuk masa jururawat tue cucuk masuk lam kulit...haila....dalam aje aku tengok...
bila pk aje sal derma darah, rasa cam berat aje...rasa sesak nafas....aku pown tataw nape ley takut jarum...hari tue nak wat blood grouping pown, kena cucuk sikit aje, aku da gelabah....sakit sikit aje, tapi mcm sakit sangat....huhuhu
aku rasa aku phobia lepas aku cucuk masa form 5, yang tue citer lama, tak yah citerla....tapi aku slalu ingat perasaan aku masa tue....

harap2 nanti b4 aku da abes LI, aku sempat donate blood....rasa takut tue tader....
InsyaAllah=D
wish me luck....

sore ja~

No comments: