Thursday, September 3, 2009

bangkitlah!!!!huhu

3/9/09 17.20pm khamis

Assalamualaikum....
kuiz n kuiz n kuiz.....a lots of quiz dis week....
jgn risau, kita ne superstudent, bisa menepis sgala cabaran....hahaha
just nak berkongsi sesuatu, 2 pun kalu ad yang baca...hahaha
pernah tak rasa cam down sangat2?????haaa.....frankly speaking, i do...y?????
ntahla.....pernah sampai satu tahap dalam diri aku, aku rasa cam sangat tak bermaya. segala yang aku buat rasa cam sangat tak kena....maybe its not my day...i guess....
bila perasaan 2 ad, aku rasa aku sangat tak yakin pada diri sendiri...rasa cam lebih teruk dari betty lam citer yo soy betty la fea (the ugly betty) versi latin...huhu
hilang sudah semangat nak berjuang, nak dapatkan apa yang aku idam2kan....
at that point, aku tak percaya pada diri sendiri....memang down giler....lost.....
tapi pagi tadi, aku baru sedar sesuatu...

"A winner is not one who never fails, but one who NEVER quit"

quote ne biasa kita dengar, tapi tadi masa kels Principle of Management lecturer aku ad kongsi kisah beberapa orang ternama yang gagal banyak kali, tapi tak pernah putus asa untuk dapatkan apa yang diidamkan, contohnya Thomas Edison, pencipta lampu-aku rasa semua tahu ceritanya- tapi aku tetap nak tulis. Thomas Edison ne cipta lampu, tapi dia gagal sebanyak 1000 kali. kalu orang tak kuat smangat, aku rasa da putus asa...tapi dia tak...bila orang tanya sal kegagalannya yang sebanyak 1000 kali 2, dia pun jawab, siapa kata saya gagal????saya telah menjumpai 1000 cara baru untuk cipta lampu 2....betapa positifnya dia....selain thomas edison, ramai lagi cam Elvis Presley n so on...tokoh2 Islam tak kurang hebatnya....

well then, yang paling penting kat sini ialah berfikiran positif. Pasti ada hikmah disebalik apa yang berlaku, kan????
ada satu buku aku baca-lupa tajuknya, nanti aku cek balik- kata penulis 2, manusia senang nak attract negative charge-sebab 2 susah nak pk benda baik2 coz kita dikelilingi oleh charge negative-
so banyakkan charge positive n rasailah hidup anda dengan bahagia!!!!

renung2kan n slamat beramal!!!

p/s:rasa sangat bahgia bila dok kat umah...hehe...tak sabarnya!!!!

No comments: