Wednesday, August 25, 2010

sebelum balik umah~

23.51pm 24/8/10 tuesday

Assalamualaikum...

10 hari lagi nak balik rumah...mou....tak sabar sangat....betul2 nak balik skarang....
tension ku tahap maksimum da ne.....masih tercari-cari semangat yang hilang....ntahla....lepas jumpa supervisor ritue, lepas dapat proposal aku balik, rasa cam.....hopeless...ntah...rasa diri ni tak guna....sejak hari tue, aku asyik blame diri aku....kenapa proposal aku tak bagus sangat???aku rasa cam bodoh pown ada*sorry guna perkataan ini, tak jumpa perkataan lain*
ntahla....proposal aku, kena edit balik...tambah apa yang ada...redo???ye kowt...lebeyh kurang....memang aku ada expect kena tambah pape yang patut bila lec aku bagi balik draft proposal tue, tapi still, its hurts to know that so much editing i have to do....atashi no baka.....nai!!!!atashi baka jane yo!!!!plez dont say that word...huhuhu...its so harsh*that words keep repeating in my head, some sort of blaming myself-the words come from me to me myself*
lepas dapat balik proposal tue, termasuk la skarang, aku rasa down sangat2....half of my motivation are gone...maybe 3/4???yg tinggal sikit ne yang buat aku menulis hari ne....supaya bila lepas tulis, aku rasa fresh balik....start of something new, maybe?dunno, harap2 nya berjaya...kenapa aku rasa hopeless???maybe sebab aku bandingkan diri aku dengan kawan aku, dia anta draft proposal dia, n kena tambah perisa sikit je lagi....so im kinda feel left out...walaupun dia cakap, lec lain2, cara pown lain2....but still, i cannot put myself together....ntahla, teringin nak nangis, tapi air mata tak kuar2...nak pergi pusat kaunseling, jauh sangat pulak....last2 berteleku dalam bilik, ngadap proposal.....bila2 benda2 cam ne berlaku, aku rasa cam confidence aku da tader....aku rasa cam tak berguna...padahalnya, kawan aku, chinese 4 kali kena redo proposal dia...selamber je kowt....ah...keselamberan aku da tader....patutnya aku bersemangat lebih sikit, sebab aku kena tambah pape yang ada, bukan nyer draft proposal aku ni salah...ntahla...lepas dapat balik proposal aku, semangat n keyakinan aku terbang...sampai tak tergapai...mcm presentation bi pagi tadi, i think my presentation is suck...*sorry for the bad word, no offense, but i think this is the suitable word to use*dunno....
huhu...meluahkan rasa...aku cuba nak bangkit balik...thats why aku menulis...kalau aku tak tulis, ia bermain dalam fikiran aku...sebab tue rasa cam tak bersemangat....so nak tak nak, teruk tak teruk, aku keluarkan jugak...its not easy, to tell other people what you feel...terutamanya orang mcm aku, mulut lepas pown, tapi yg aku rasa sebenar2, orang tataw.....dalam aku nampak cam confident, aku sangat takut sebenarnya...dalam aku nampak strong, sebenarnya aku sangat fragile....memang aku, self esteem rendah...sebb tue aku cuba aktif kat kolej, dengan harapan aku dapat cari diri aku, cari keyakinan dalam diri aku...tapi bila dah tak aktif, aku balik pada my old self....
ah....sekarang akan sambung edit proposal...aku dah banyak habiskan masa dengan menulis dalam nie....doakan aku semoga dapat bangkit balik...nampak remeh kowt masalah aku, tapi tak senang nak tanam positive thoughts dalam diri...tak senang...so i end here...

jya~

No comments: