Wednesday, February 24, 2010

suasana

20.11pm 24/2/10 wednesday

Assalamualaikum...
ok straight to the point,
aku geram sebenarnya ngan orang yang macam ne....
katakanla, lecturer ne ajar subjek paling bosan skali,
pas2 dia cakap tak berenti2
bak kata orang syok sendiri..
kita kalu pown tak suka ngan lecturer ne,
buat tak taw jela...
tapi ada sesetengah orang, dahla lecturer suruh senyap
"class attention" lebih kurang macam tue,
tapi ada hamba-hamba Allah ne, uih....
hebat dapat catat rekod bercakap tanpa henti dalam kelas 2 jam..
bayangkan dorang bercakap
pot pet pot pet
"aku suka baju kaler ne", "eh aku laparla, lepas ne g makan"
"roti canai kat situ sedap"
tue yang aku dengar dari perbualan dorang,
masa lecturer tengah semangat ngajar kat depan...

orang len yg hampir ngan dorang,
da tarik muka, tension dorang tak habes2 bercakap
mcamla tader masa len nak cakap...
bukan aku sorang perasan, ada gak yang stuju ngan aku..
bukan kelas tue aje, kelas lecturer len pun sama-dari apa yang kami perhatikan
ada satu kes-still the same group of people-
masa da tamat,
tapi lecturer ne tader tanda2 nak berenti.
orang len nampak r muka da tak sabar nak kuar, tapi senyap aje
dorang stat cakap sampai lecturer tue kata kelas hari tue tamat
ada lam 10 minit gak
dahla kuat plak tue...
haish tak hormat kat orang len yang nak fokus,
pulak tue tak hormat kat lecturer
kat sekolah bukan main
belajar pend Islam
kata hormat guru, ilmu berkat
tapi masuk u, tak amalkan.
lecturer pun cikgu gak, nama je len..
tak paham aku orang gini.
nak tegur, tapi wat rosak mood aje.
yang pasti aku nak ngelak
dari dok depan atau blakang dorang
memang bisa bikin fokus hilang.
aku bukan apa, cuma ye la
tak sangka ada gak orang gini kat dunia
hurm#####

p/s:renung2kan, dan slamat beramal!!!!

mode:sleepy,hungry
song:blank

No comments: