Tuesday, August 11, 2009

what do u think????

22.50 pm 11.8.09 selasa

Assalamualaikum.....
bila orang kata kita susah nak dengar nasihat, keras hati ker...mesti kita akan rasa sedey giler...tak tawla orang lain, tapi ya bagi aku...memang aku sorang yang susah nak dengar nasihat n keras hati...sebabnya aku sengaja memekakkan telinga n wat tak taw n mengeraskan hati aku sendiri.Aku tak mau ikut orang, tader pendirian n yang paling penting, aku buat kerana aku ikhlas buat...bukan kerana asyik didesak, didesak n didesak...aku taw kadang2 aku ni tak betul sangat, tapi tak boleh ke kalu biar aku buat sesuatu tu, aku benar2 ikhlas, bukan kerana didesak sebab aku tahu diri aku, kalu aku buat sebab dipaksa n semata2 kerana orang lain ataupun terikut2 cakap orang, aku akan balik kepada diri aku yang asal pada akhirnya....biarla apa yang orang cakap...sebab KADANG-KADANG apa yang orang cakap tue bukan membantu, tetapi boleh wat aku sakit hati...lama2 boleh wat aku jadi tak betul....
yang aku yakin, ONCE aku da cakap aku nak buat, i'll make it till the end....so kalu anda, mana satu yang anda suka, buat sebab orng paksa, then buat sparuh jalan jer, atau walaupun anda lambat terima atau berubah or what so ever, tapi anda buat sampai ke penghabisan...tidak lagi berpaling...
hurm...ntahla...kadang2 manusia suka judge orang lain based on their personal view....sometimes membantu, tapi banyaknya tak....
tapi aku nak ucapkan terima kasih pada sahabt2 yang sering memberi nasihat, walaupun nampak macam aku wat tak layan jer bila dorang memberi nasihat yang aku kira sangat membina, tapi sebenarnya aku terima tapi tak tunjuk. Aku pun tak taw macam mana nak tunjuk yang aku hargai apa yang dorang buat pada aku ...because this is me....
aku sorang yang sangat susah nak tunjuk perasaan aku n i dont know to express it.....tapi kadang2 terluah jua...

huhu sedikit beremosi pada hari ne...ntah kenapa, rasa cam ad sesuatu berdongkol di hati...tapi tak terluah...akhirnya tadi lepas kelas kul 12 pg, aku kuar g JJ kat taman U...menenangkan diri di sana...nasib baik orang tak ramai...kalu tak maunya makin serabut kepala aku...

nak share satu quote, aku jumpa lam novel karya terbaru SRI DIAH alaf 21,
in life there are no mistakes,only lessons, but if we do not learn from the lessons then it is a mistake.....
kenapa aku pilih quote ne????pada pendapat aku yang tak seberapa ne, manusia ne suka blame orang lain bila terjadinya sesuatu, tapi tak ambil iktibar dari apa yang berlaku...apa yang dia buat, terus-menerus menyalahkan orang lain...n bila orang bagi pendapat, asyik nak beta jer....aku paham, kita nak membersihkan nama atau pape jela, tapi tak boleh ke accept dulu...pk n renungkan balik....bukan tak boleh nak bangkang, coz aku pun suka bangkang apa yang orang cakap, tapi kita kena juga trima apa yang orang bagitahu....2 tak kesahla, yang aku tak boleh trima asal kita cakap sikit, dia bangkang...cakap sikit dia bangkang...aku agak anti ngan orang gini....yang penting skarang we learn from mistakes....sebagai hamba Allah, kadang2 kita ne khilaf...apa yang penting skarang ne, maafkan orang dengan hati yang terbuka dan berlapang dada...InsyaAllah tiada perasaan benci dalam diri kita yang akan buat hati kita tak tenang...

p/s : aku minta maaf kalu aku ad wat sape2 terguris n terasa, sememangnya aku tiada niat, cuma kadang2 aku ne terlebih brutal...huhu....

No comments: