Thursday, November 18, 2010

Port Dickson

2326 18/11/10 Thursday

Assalamualaikum~

Hari ne, kami sekeluarga ada majlis qurban dekat PD, tempat abah bekerja
As usual, kitaorang yang muda ne bukan wat kerja...huhu...actually, nak buat jugak, cam potong sayur ker, kupas bawang ker, tapi makcik2 conquer sumer...so kitaorang melihat2 ajer=p
okay, im not going to talk about this, but i wanna share something, which i think VERY IMPORTANT TO ME...huhu
first of all, congratz to abah sebab naik pangkat kepada Leftenen Kolenel (mcm ne ke ejaan dia??)
alhamdulillah, Thank You Allah=D
after 16 years dengan pangkat Mejar....and next year we're going to move to PD...YAY!!! I LOVE PD XDDD
yes! dalam pertengahan bulan 12 ne, barang akan diangkut dari Kok Lanas ke PD...well tak banyak barang coz da ada umah sendiri kat Padang Luas, so bawak barang yang simpan kat Kok Lanas jer=D
and petang tadi, after majlis qurban tu abes, kitaorang round robin round PD....antara tempat yang kitaorang pergi ialah rumah lama kami kat Quarters Tentera...tengok bakal umah baru kami*x baru pown, quarters lama^^*
kitaorang tengok rumah yang pernah kitaorang duduk masa aku lam darjah 2...haha...teringat kenangan dulu2....well, masa kecik2 aku n adik2 agak nakal, suka main kat luar umah...antaranya Istana Takeshi, pergi haunted house yang x haunted pown, and yang paling dorang ingat, AKU KENA TEMBAK NGAN ANAK UNCLE NORDIN, Amin! ceit!! yang tue gak dorang ingat~~~fufufu
sakit ow...kena tembak...hahaha....tapi banyak kenangan kat umah tue...sebab tue aku suka dok PD, tapi ya la...everything is different now....I MISS MY CHILDHOOD FRIENDS AND MEMORIES THERE=D
pastue, abah bawak kitaorang ke sekolah lama dulu...SK Panglima Adnan...sekolah aku masa darjah dua dan tiga...kitaorang gi skolah naik truck askar...haha...best!! pengalaman yang tak sumer orang ada =D
then, pas Asar, kitaorang mandi pantai kat Tanjung Biru, dekat ngan kem abah aku kerja....pantai dia bole tahan, air dalam...yang sedey, aku tak mandi...malas nak tukar baju~~~
yang best kat pantai tue, dorang ader service Banana Boat and Drift....waaa....aku nak men!!! tapi baju tak bawak *menyesal2*
walaupun abah tak kasi kitaorang main banana boat*dengan alasan mahal* tapi actually abah nak main gak...sebab abah asyik tengok jer masa bot tue lalu.....wahahaha
kesimpulannya nak gi pantai bawak baju extra walaupon tak main XDDD

thats all for today~ponat but Im happy...tomorrow kena gi Johor and balik college...im gonna miss home~Jertih

p/s: PD, wait for me...I will come and explore XDDDD

No comments: